"Dancari" dejo Igaunijā

27.oktobrī mēs - TDK "Dancari" dejotāji un skolotāja Ilze Broka braucām uz Tallinu - uz starptautisko festivālu "Ziemeļzvaigzne" , lai parādītu citām valstīm mūsu sniegumu un mūsu Latviešu tautas dejas.
Piektdien 6.00 mēs visi bijām klāt pie Preiļu 1. pamatskolas un gaidījām autobusu.
Mēs bijām nedaudz izbijušies redzēt ukraiņu, poļu un lietuviešu prasmes un viņu tautas dejas, jo pēc mūsu skolotājas vārdiem - tas ir kaut kas neiedomājams.
Pēc vairāku stundu brauciena mēs piestājām Ainažos un aizgājām līdz mola tālākajam punktam, lai pēc ilgā brauciena izstaipītu kājas un saelpoties jūras gaisu.
Pēc pāris stundām mēs sasniedzām igauņu pilsētu Saku, kura ir tikai 17 km attālumā no Tallinas. Tur nu mēs gājām mēģināt mūsu dejas un apskatīt kāda konkurence mūs sagaida. Pēc mēģinājuma braucām uz viesnīcu, kura, vienkārši sakot, bija labirintu labirints.
Piektdienas vakarā mēs izstaigājām daļu no Tallinas vecpilsētas un nedaudz arī pilsētas centru. Nu un tā arī bija pienākusi otrā diena.
No rīta visi gāja brokastīs, kuras no sākuma izskatījās apšaubāmas, bet kad pagaršojām sapratām, ka tās ir ļoti gardas.
Jau 9.20 izbraucām no viesnīcas uz pilsētu Saku lai gatavotos konkursam EESTI ARABESKID. Mums likās, ka konkurss būs ļoti garš, bet tas ātri pagāja. Mēs jau sacerējāmies, ka Ukraiņiem visticamāk tiks 1. vieta viņu deju un prasmju dēļ, kuras bija saistītas ar baleta un tautiskiem soļiem, bet rezultāti tiks paziņoti tikai nākošajā dienā.
Pēc konkursa-koncerta mēs nedaudz atpūtāmies un izlēmām to nosvinēt, aizejot uz tirdzniecības centru, kurš bija patālu, tomēr izpētījam vairāk lielās Tallinas ielas. Pēc tirdzniecības centra aizgājām paēst pēc tam atgriezāmies viesnīcā, kur noskatījāmies filmu un parunājām par nākošās dienas koncertu. Vēlāk devāmies gulēt.
Kad pamodāmies mēs neticējām, ka ir pienākusi jau 3. jeb pēdējā diena. Tāpat kā iepriekšējā dienā mēs 8.00 gājām brokastīs. Pēc brokastīm 9.40 mēs izbraucām un devāmies uz kultūras centru ''Kaja'' - tur nu mūs pavadīja uz ģērbtuvi un pēc tam jau uz skatuvi, lai izmēģinātu mūsu deju. Pēc laiciņa bija fināla mēģinājums, kurā mēs izmēģinājām fināla uzvedumu.
Koncerts sākās un mēs tajā nodejojām ļoti labi. Koncerts bija jau pusē, kad paziņoja iepriekšējās dienas konkursa rezultātu. Mēs bijām pretendējuši uz augtāko pakāpi un 1. vietu, bet tomēr, pēc mūsu minējumiem - uzvarēja Ukraina, mēs ieguvām 1. pakāpi. Laimīgi un pārsteigti mēs apsēdāmies savās vietās un gaidījām fināla uzveduma laiku. Kad tas bija pienācis tas izskatījās burvīgi, emocionāli un ļoti skaisti. Kad viss koncerts un festivāls bija beidzies, mēs pamazām sākām doties mājās.
Tā nu bija beidzies viss mūsu brauciens uz Tallinu. Mēs bijām ļoti priecīgi apmeklēt un piedalīties tādā festivālā un mēs labprāt to darītu vēlreiz.